Az Ars Technica szerint az Apple adta el a hetedik legtöbb laptopot, szám szerint 1,433 millió darabot világszerte 2008. első negyedévében, ezzel a piac 4,6%-át szerezte meg. Tavaly ilyenkor, 891 ezer eladott laptoppal, a cég még a nyolcadik helyen állt, akárcsak az azt megelőző három negyedévben. Egy év alatt a cég 61%-kal növelte az eladásait ebben a piaci szegmensben, miközben az összes gyártó összesen 35%-os növekedést produkált, tehát az Apple növekedési pályája jóval meredekebb a piacénál.
Az Ars Technica (valójában a DisplaySearchtől átvett) táblázatában szereplő első kilenc helyezett közül az Asus produkálta a legnagyobb, 67%-os növekedést, a Sony pedig a legkisebbet, mindössze 3%-osat. (Véletlenül e két utóbbi cég a lista nyolcadik és kilencedik helyezettje is egyben.)
Persze messze van ez a listavezető HP-től, ami 6,46 millió eladott laptoppal a piac 20,8%-át birtokolja, de kérdés, törekszik-e az Apple egyáltalán hasonló babérokra.
A Google Finance adatai szerint a HP-nek 170 ezer alkalmazottja van, és tavaly 104 milliárd dollár bevétel mellett 7,264 milliárd dolláros nettó nyereséget termelt, míg a jóval kisebb Apple, alig 21 ezer alkalmazottja segítségével, kevesebb mint negyedannyi, 24 milliárd dolláros forgalom mellett majdnem feleannyi, 3,496 milliárd dolláros nyereséget könyvelhetett el.
A szintén óriási (e listán második helyezett) Dell pedig minden, csak nem követendő példa: a 88 ezer alkalmazott és 61 milliárd dolláros forgalom még 3 milliárdos nyereségre sem volt elegendő.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.