A Macworld angliai(?) kiadása közölte a hírt: a ChangeWave piackutató cég négyezer amerikai számítógép-felhasználó megkérdezésével készült felmérése szerint "azon válaszadók közül, akik a következő 90 napban számítógépet vásárolnak", 32% Macintosht tervez venni. A Dell e hónapban a második helyre szorult, 28%-kal. Július óta egyedül az Apple volt képes mind az asztali számítógépek, mind a laptopok körében növelni a "tervezett" vásárlói részesedését.
Paul Carton, a ChangeWave kutatási igazgatója szerint az Apple ezzel elfogadottság tekintetében tartósan bekerült az olyan márkák közé, mint a Dell vagy a HP. (Persze a Windows-alapú számítógépek összesítve messze megelőzik az Apple piaci részesedését.)
Carton a növekedést részben az iPhone-nal magyarázza: a telefon tavalyi megjelenésével egy időben 6,5 százalékpontos ugrás volt tapasztalható a Macintosh tervezett eladásaiban.
A piackutató szerint a másik ok a Mac-felhasználók általános elégedettsége: a cég augusztusi felmérése kimutatta, hogy az elmúlt 90 napban Macintosht vásárló felhasználók 81%-a volt "nagyon elégedett" az új gépével. Összehasonlításként a Dell esetében ez az arány 58%, a HP-nál 57%, az Acernél 53%, míg a Lenovónál mindössze 48%.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.