Almahír

Hírek az Apple háza tájáról, olyasvalakitől, akinek azért halvány fogalma van a dolgokról.

Címkék

BeszéljükMac

Nincs megjeleníthető elem

MacNN

Nincs megjeleníthető elem

Daring Fireball

Nincs megjeleníthető elem

Ars Technica Infinte Loop

Nincs megjeleníthető elem

AppleInsider

Nincs megjeleníthető elem

Valóban drágább az iMac a Dellnél?

2008.08.09. 19:42 - Pók

Címkék: piac árak imac

Több helyen is olvashattunk a legújabb "felmérésről", miszerint a Dell Inspiron 518 gép jóval olcsóbb, sőt többet is tud a legolcsóbb iMacnél. (A "felmérés" szó azért érdemel idézőjeleket, mert felmenni két weboldalra és összevetni két árat nem igazán embert próbáló feladat véleményünk szerint – a szerk.

Valójában egy blogbejegyzésről van szó, ami először is bemutatja az NPD piackutató cég néhány adatát, ami szerint az átlagos PC-k ára egyre csökken (az asztali gépek ára 2006 óta 550 dollár körül stabilizálódott, míg a laptopoké 877-ről 700 dollárra csökkent), miközben az Apple gépei nem változtattak árat hasonlóképpen (mind az asztali, mind a notebook gépek 1500 dollár körül mozognak átlagban).  

Tudjuk, hogy az Apple nem nagyon indul a legolcsóbb kategóriában (ezért is működik sokkal nagyobb haszonkulccsal vetélytársainál), ám az Apple Watch fent hivatkozott blogbejegyzése szerint nemcsak erről van szó, hanem arról is, hogy a Mac gyártója ugyanolyan kategóriájú, azonos paramérerekkel rendelkező gépeket is jóval drágábban árul konkurenseinél.

Példaként az 1199 dollárba kerülő iMacet hasonlítja össze a Dell Inspiron 518 gép egyik (árengedmények után) 739 dolláros konfigurációjával, és jegyzi meg, hogy a Dell "feleannyiért" még többet is tud (több processzormag és RAM jár a géphez). 

Ez az összehasonlítás igencsak megtévesztő. A Dell gyengébb monitorral és videókártyával rendelkezik, és pl. nincs hangszórója, webkamerája sem. Az Almahír összeállított egy olyan Inspiron 518-as konfigurációt, ami jobban hasonlított az iMachez, és érdekes módon ez már 969 dollárba került. Az iMac operációs rendszere, a Mac OS X egyesek szerint szintén jókora összeget megér a sokat kárhoztatott Vistához képest, de most maradjunk inkább a hardvernél. 

Viszont vegyük észre, hogy egészen más termékkategóriáról van szó. Az iMac egybeépített, helytakarékos, némiképpen luxuskategóriás modell, és nem teljesen korrekt dolog nem ebbe az osztályba tartozó géppel összehasonlítani.

Persze kesereghetünk azon, hogy miért nincs olcsó, fapados minitorony az Apple-től, de ezzel megint csak a régi, jól ismert tényhez térnénk vissza: az Apple egyes kategóriákban nem árul gépet, és kész. 

Az iMac kategóriatársa a Dell XPS One, amit, hogy, hogy nem, a gyártója véletlenül pont úgy árazott be, hogy az iMachoz nagyon közel álljon. És érdekes módon a Dell a drágább, száz dollárral. A HP hasonló gépe, a TouchSmart IQ504 PC szintén a Dell-lel egy árban indul, és mindkét gép inkább a specifikációk terén igyekszik az iMacet lenyomni.

Ennek két oka lehet. Egyrészt az Apple már 10 éve gyártja az iMacet, és ez az egyik legnépszerűbb gépe. Így van lehetősége optimalizálni a gyártási folyamatokat, és alacsonyan tartani az előállítási költségeket, így relatíve keveset kérni érte. 

Másrészt az iMac olyan népszerű, hogy ebben a kategóriában az Apple diktálja az árakat. Könnyen lehet, hogy a HP és a Dell is hálásak az Apple-nek az iMac áráért: ha az utóbbi mondjuk 800 dollárba kerülne (némi minőségi kompromisszumok árán), a másik két gyártó sem kérhetne 1200 körüli összegeket a hasonló kategóriájú gépeiért.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://almahir.blog.hu/api/trackback/id/tr22608439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

., (törölt) 2008.08.09. 21:11:25

Ja.
No meg hál' istennek, még mindíg nem veszik észre más gyártók, hogy nem HP TouchSmart IQ504 PC-t kell árulni, hanem iMac-et. Meg nem Samsung Qr 423ts53W-t, és még sorolhatnám, a telefonokat is meg mp3 lejátszókat.
Mert a kérdés így szól? Milyen géped van, Na ha erre a válasz, az, hogy nokia xcny234Wq56z, meg samsunkxxxxxxqwcewq, meg a többi, akkor nem igen fog versenyezni ezen a téren sem az iPod, iMac, iPhone, MacBook elnevezéssel szemben

banglades 2008.08.09. 21:12:18

Hát nem tudom. Amikor laptopt vettem, elgondolkodtam azon, hogy vegyek-e almásat, mert tetszik a design, tetszik az oprendszer stb.

Aztán rájöttem, hogy munkára nem tudom használni, mert nem működik rajta a céges ügyviteli rendszer és a beszámoló rendszer sem. Ezeken kívül MS Office-t használok, főleg Excelt, annak meg az almás változatáról sok jót eddig nem hallottam. Ez alapján windowsos Apple-t kellett volna vennem. De azt meg minek.

Úgyhogy végül a HP 6710b mellett döntöttem, ami kb. 100 rugóval olcsóbb volt mint a Mac-es versenytárs, amit kinéztem, több RAM volt benne és volt benne kártyaolvasó, ami egy igen praktikus dolog, szinte minden nap használom.

A Mac nem olcsó, de azért más minőségérzetet ad mint egy HP (azt nem tudom, hogy megízhatóbb-e, ez a 4. HP laptopom és még nem nagyon volt velük gond) de üzleti célra jelenleg nem alkalmas. Nem volt kedvem egy kevesebbet tudó és drágább gépet venni.

Persze lehet rá Windows-t tenni, meg Win-t emulálni, de én a Mac OS miatt szerettem volna váltani.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.08.09. 21:22:44

Hát banglades, hidd el, az Apple nem bánja, hogy nem tőlük vásároltál. Reménykednek, hogy legközelebb rászánod a plusz száz rugót, de a kedvedért nem fogják olcsóbban adni. Ez van… Az Excel nem tudom, mennyivel rosszabb Macre, elég gáz, hogy a legújabb verzióból kihagyták a scripteket, de majd visszahozzák. Nem túl jó az Excel Windowsra sem, sok tipikus microsoftos használhatósági gond van vele. (A kedvencem, ami oprencerfüggő: azt a fájlt, amin épp dolgozom, szeretném a fájlkezelőben kijelölni, hogy másolhassam, odébb tehessem, emailezhessem stb. A Macen ez egy kattintás, a Windowsban meg nincs rá lehetőség, csak az emailre, az is jó bénán. Mozgatni meg nem is engedi a megnyitott fájlt, helyette jól lebasz. Az ilyen dolgok miatt jó a Mac, nem azért, mert "szép". Hülyét kapok, amikor valaki ilyenekre hivatkozik.)

klarky 2008.08.09. 21:27:37

www.laptop.hu/index.php?main=main&page=kirakat_details&subpage=kirakat&itemid=10073

Ennyi. Többet nem is akarok mondani.

Megvettem és nagyszerű!

doors (törölt) 2008.08.09. 22:09:25

Celeron M processor, valóban nem kell mást mondani :D

azAttis 2008.08.09. 22:24:10

Celeron M

Mi a gond vele? Olcsó, gyors energiatakarékos. Laptopba ideális.

gabest1 2008.08.09. 22:29:47

Nem értem ezt a hozzáállást. Az igazán profik mindenkinek árulnak, olcsójánosoknak lebutítva, burzsujoknak a csúcsmodelt. Ez mindenhol működik. Videókártya, processzor, nézzetek meg akármit.

Artanis 2008.08.09. 23:10:39

istenem ez de faszság. van egy két jó cucc az osx-ben.. de van mellé egy rakat idegesítő dolog is. kezdem azt hinni hogy lassan az almások már magukat győzködik hogy még is jó a cuccuk amit használnak. énis használok ipodot, raktam már pc-re leopardot, meg tigrist.. használtam már munkára is osx-t.. meg apple gépet. mégis vistán dolgozom. azért mert ezen szopok a legkevesebbet azon a téren amit csinálnom kell.

faszom, használjátok azt amivel tudtok dolgozni. magadnak veszed, vagy mutogatni?
ha mutogatni akarnám az asztali gépemet, hát inkább xps one, mint a ratyi fehér imac. ha meg a notimat akarom mutogatni, akkor macbook air. de én inkább dolgozok rajta, minthogy mutogatom.

Hans Lopkowitz 2008.08.09. 23:23:22

Hosszú évek pöcés szopásai után anno a G3 beige idejében álltam át Macre. Tény és való, a vas ára mindig magasabb volt a pöcénél. Nem igaz, hogy a Macnél nincs olykor szopás, de töredéke a vindózhoz képest. Nekem többe kerül az időm annál, hogy állandóan javítgassam a rendszert.

Itt értünk el a lényeghez. Annakidején Magyarországon az lett grafikus, aki össze tudott olcsón rakni egy gépet és felrakta rá a koreldrót. Az USÁ-ban művészeti és agy csomó más munkát végző USER-ek nem értenek a gépekhez, hanem ahhoz ami miatt alkalmazzák őket. Nem akarnak vindóz guruk és rendszergazdák lenni. Nem akarnak processzortuning versenyeken indulni. Végzik a munkájukat és ebben megbízhatóbb és stabilabb a Mac. (A kiadványokon, prosikon még ma is érződik a koreldrós pöce világ...)

Nekem marad a Mac, ha sebesség és erő kell, akkor a Mac Pro (ez, amin írok) notebook-nak meg a Macbook Pro. Nekem megéri a többletköltség.

grigorij (törölt) 2008.08.09. 23:43:24

Pók! Ugye most ez az egész csak vicc?
"Nem túl jó az Excel Windowsra sem, sok tipikus microsoftos használhatósági gond van vele." Ezt honna veszed? Sajnos pont ellenkezőleg! Túl jó! és ezért számos multinál a valódi adatbáziskezelést is ezzel oldják meg...
De egyéb kényt úgy szeretnék egy Mac-es szájából "microsoftos használhatósági gond"-okat olvasni...
Én ugyanis sok éve párhuzamosan használom a két rendszert, és van vagy 28-30-éves IT gyakorlatom, de soha nem ejtenék ki a Mac-ről ilyen sommás véleményt! Pedig mennyire idegesít az egygombos egér, vagy a Mac-esek által istenített irracionális ablakkezelés (mindig keresgetem a szükséges taszkokat...)
Ja és a poszthoz: a Mac zárt rendszer, az PC nyilt! Ebből adódóan ugyanazon kategóriában a Mac mindig drágább lesz! Mert nem mindegy, hogy a részegységek gyakorlatilag a világon bárhol beszerezhetők, vagy csak egy szűk csatornából! Pár éve mit rühögtem, hogy mennyibe kerül egy G4-be a memóriabővítés vagy a winchestercsere...

grigorij (törölt) 2008.08.09. 23:46:42

Hans Lopkowitz : neked meg hiányzott a véleményedből a legfontosabb! Kizárólag a grafikus/DTP munka a munka... Ne foglalkozz vele, hogy a világ IT területeinek mindez alig 3-6%-a...
De erre a töredékre valóban a Mac a legjobb!

Csabi 2008.08.09. 23:52:09

En MacBook Pro-t használok, maradéktalanul elégedett vagyok vele. Nem érdekel, hogy drága. A BMW is drága, azok tulajdonosainak is beszoltok az utcán, hogy xy japó autó ugyazt nyújtja papíron olcsóbban? Szerintem ez az árverseny mindenek felett hozzáállás az oka annak, hogy kezd eltűnni a világból a minőség. Régen egy dell notebook minőségi termék volt, ami hosszú éveken keresztül működött, egyedi megoldásokat tartalmaztak stb. Ma már nem sokban különbözik a noname kategóriától.

Csabi 2008.08.09. 23:56:03

grigorij: valahogy kétlem, hogy használsz mac-et. Hol van már az egygombos egér? A taszkokon mit keresgész? Command +Tab-al mi a gond?

Artanis 2008.08.10. 00:11:37

felvilágosítalak hogy mostmár a mac is csak egy pc. és azt is kínában gyártják le / pakolják ám össze. bezony.

LiberAll 2008.08.10. 01:18:57

S ha az imac-en beszarik a vga (640*480) webkamera akkor fél évig nincs géped köszönhetően az abszurdisztáni kiváló szerviznek. Alaplapcserére már nem is merek gondolni.
Amúgy tényleg a mac hol is készül hát Kínában, szóval ennyit a minőségi és jó termékről. Ez is egy tömegcucc, amit sajnos magyarhonban a sznobok felkaptak, mert az itteni árakat, csak ők tudják megfizetni/ ők hajlandók. Ergo trendi lett, mutogatni a laptopot, én a laptopot nem mutogatom, én használom. De szép is lenne, ha a kőművesek is elkezdenének versenyezni, hogy kinek van piros és lila vizimértéke. Kb ez most itthon az apple szerintem. Ha majd 140 k körül lesz itthon egy macbook, akkor azt veszem és nem hp meg acer-t.

Csabi 2008.08.10. 01:43:10

Akkor most legalább megtudtam, hogy sznob vagyok... Köszönöm az információt. Neked van igazad, a 140 ezres hp vagy acer a jó, aki mást vesz az nyilván konzumidióta.

ati · http://notv.hu 2008.08.10. 01:45:46

mióta van az imac-ben egy hd képes tv is? mert a dellben van.

admiraL_ 2008.08.10. 02:31:50

thinkpad > all

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.08.10. 03:26:04

Grigorij:

"Én ugyanis sok éve párhuzamosan használom a két rendszert, és van vagy 28-30-éves IT gyakorlatom, de soha nem ejtenék ki a Mac-ről ilyen sommás véleményt!"

Ez nagyon derék.

"Pedig mennyire idegesít az egygombos egér, vagy a Mac-esek által istenített irracionális ablakkezelés (mindig keresgetem a szükséges taszkokat...)"

Várjunk, nem arról volt szó, hogy nem írnál sommás véleményt?! Ráadásul ez nem is tűnik nagyon megalapozottnak.

Egyébként onnan veszem, hogy nem túl jó az Excel, hogy jópár éve napi szinten használom a munkámhoz. Persze, sokat tud, de rémes használhatósági gondok vannak vele. A többségük tipikus Microsoft-jelenség, pl. amikor a szoftver tudja, hogy mit szeretnél csinálni, de közli, hogy azt nem lehet. És punktum. Vagy az, hogy minden ablaknak "Yes", "No" vagy "Cancel" lehet csak a felirata, és ha ennél bonyolultabb a helyzet, akkor fölötte 10 sorban magyarázzák el, hogy ha igent akarsz mondani, akkor itt most inkább kattints a "Cancel"-re, a "Yes" itt igazából nemet jelent stb. Annyi eszük nincs, mint az Apple-nek, hogy a gombok felirata változhasson, pl. "Save" és "Don't Save".

Mindegy, ez egy másik bejegyzés témája lesz majd... de menjen csak a harc a Mac és a Windows hívei között, mindig jó móka az ilyesmi!

hoki 2008.08.10. 05:14:33

lol. ez egy olyan vita, ami orok eletig foh tartani. a win guruk a pct istenitik. a mac guruk pedig az applet. en csak annyit mondok h az elmult evben az appla tizedét költötte K+F-re, mint a Microsodt, mégis több kreatív dolgot tudottt felmutatni...és ezt már steve ballmer is elismerte nem olyan rég...

nekunk, fogyasztoknak ez kell - verseny- azzal mi csak jol jarhatunk, akkar mac akar win - mert igy jonnek az ujabbnal ujabb innovativ cuccok, akar legyen az iphone, akar zune.

banglades 2008.08.10. 08:22:37

Re:pók

Egyik kollégámnak mac-je van, kipróbáltam rajta az Excel-t. Több VBA-s cucc nem működött rajta, nekem furcsa volt, hogy mások a shortcutok (ezt mondjuk biztos meg lehet szokni), nagyobb táblák (50-60 ezer cellásak) lassabban számolódtak újra.

Az meg már csak hab a tortán, hogy amikor a kolléga mac-je elromlott, több mint 2 hónapig kellett várnia rá, míg visszakapta. (Tudom-tu
dom ez nam az Apple hanem az Apple Magyarország hibája, de a magyar Mac-support egyáltalán nem prémium, míg maga a vas meg az oprendszer az.)

Ha egy HP romlik el, akkor meg kapunk cseregépet 1 napon belül.

Rászántam 2 napot az életemből, írtam egy listát pro és kontra, nekem a win jött ki olcsóbbra és kevesebb szívásra. Otthoni célokra valóban jobb lett volna a mac vagy ha fotós-grafikus-webdesigner vagyok.

Ha legközelebb veszek laptopot, megint gondolkodini fogok a switchen, mert nagyon tetszik a mac os, sokkal jobb használni mint a windows-t.

Az csak a bajom ezzel az egész vitával, hogy nem érvekről, hanem a hitről szól. Érzelmileg nem kötődöm az XP-hez, bár sok gondom nincs vele, amire kell nekem arra jó, viszont ha megírnák a nekem szükséges app-okat macre, akkor biztos váltanék. Ennyit erről.

Egyébként a mac os-xp összehasonlítás mellett kipróbáltam harmadik lehetőségként a vistát is, de az meg nem jött be, főleg a driverekkel való szopás és a nagy ram-igény miatt.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.08.10. 14:51:39

Igen, windowsos gépből létezik a 400 dolláros kategória, Macből nem, ezért ha valakinek ekkora a költségvetése, és nem szeretne használt gépet vennie, akkor marad a PC. A magyar szerviz szánalom, nyugaton sokszor két nap alatt megvan egy ugyanolyan javítás, de ott sem mindig…

A Windowszal objektív problémák vannak, ezért nem segít, ha az érzelmek mentén, papolva írnak róla egyesek. Mindkét operációs rendszert évek óta használom napi szinten, és nagyságrendi minőségi különbségek vannak a Mac javára. Egyszer írni fogok róla hosszabban, mert így nem túl meggyőző. A Windowst is ismerem, a 3.1 óta minden verzióját használtam, és folyamatosan látom, hogy rengeteg dolgot vagy nem enged, vagy sokkal nehézkesebben enged, mint a Mac. Természetesen van néhány pozitívuma, amit a Mac átvehetne (pl. billentyűkombináció, amivel akárhonnan előjön a Finder, vagy olyan üzemmód, ami eltűntet minden ablakot, kivéve az aktívat), de azért ennek az ellenkezője a jellemző, hihetetlenül nagy arányban.

Egyébként a használhatóság részben objektív tudomány, és a Mac egyszerűen jobb ebből a szempontból, ezt ugyan lehet vitatni, de igazából fölösleges.

Egyébként érdekelne, hogy milyen alkalmazások hiányoznak pl. neked a Macintoshra.

Csabi 2008.08.10. 15:07:14

Nálunk a HP notebookot is közel egy hónapig javították, cseregép nuku, majd visszaadták ugyanolyan rosszan (az optikai meghajtóval volt gond). Újabb javítás, újabb hetek... Viszonyag öregebb dell notebookra (eltört egy kábel az lcd-ben) meg azt mondták, hogy ezt már ők nem tudják megcsinálni merthogy régi. Ebay-ről rendelt a tulaj egy 10 dolláros alkatrészt, berakta saját maga, tökéletesen megy ma is. Ehhez képest a MacBook garancián túli javítása, amibe belefolyt a tisztítószer (nő) 2 hét alatt megvolt alaplapcserével. Ez is sok, de szerintem egyesek itt nagyon el vannak tévedve a magyar szervízekkel kapcsolatban.

banglades 2008.08.10. 16:51:53

Hiányzó alkalmazások:
- PALO Excel Add-In & OLAP-Server
- CSB integrált rendszer kliens
- van még egy FoxPro-s főkönyvi alkalmazás is, ami tudtommal nem megy Mac alatt
- + régi DOS-os számlázó program

Persze DOS és WIN emulátorral vagy egy párhuzamos WXP oprendszerrel minden megoldható MAC-en is, de nincs kedvem ezzel szöszölni.

Ha egyszer veszek otthonra egy asztali gépet vagy egy laptopot médiacenternek és a fotók tárolására és szerkesztésére, akkor sztem Mac-et veszek.

LiberAll 2008.08.10. 21:36:59

@Csabi
szövegértés 1!!!
Ha olvastad volna, nem ezt írtam, de ha te mondod, hát légy konzumidióta, én használom a kis olcsó laptopomat, ha majd évek múlva kipurcan veszek egy újat, jah és a szerviz van is itthon, további jó írogatást, míg megy a szekér, azaz a mac, ha lerohad két hétig nézheted a Mounikashow-t vagy amit akarsz :P

vacaktestvér 2008.08.13. 11:43:12

Idióta mind, aki egy toronygépet hasonlít egy nem toronygéphez. Vagy az is idióta, aki egy 15 colos batár gépet, egy 13 colos kicsi géphez!
Idióta az is, aki csak a teljesítmény alapján hasonlítja össze a gépeket.
Még nagyobb idióta az, aki az Apple-t, a Mac OS X-t szidja azért, mert a Microsoft szarul csinálja a szoftvereit Mac-re, és még nagyobb idióta az, aki az Apple-t, vagy a Mac OS X-t okolja azért, mert pl. nincsen AutoCAD Mac OS X-re, ugyanist azt valószínűleg nem tudja, hogy a Microsoft miatt van, ugyanis mikor betette a lábát (pénzét) az AutoDeskhez, akkor leállíttatta a Mac-es fejlesztéseket, ugyebár Mac OS 9-re még jelent meg AutoCAD is. Persze így van ez jópár más szoftverrel is. Én is tudom, hiányzik is pár.

Olyan butaságok hangzanak el érvként, és ellenérvként, mint pl. egygombos egér, mindez olyan ember szájából, aki állítólag használ Mac-et, hogy az már vérciki. Mintha nem kezelné le a Mac OS X a jobb kattintást...

PTibor (törölt) 2008.08.25. 15:52:03

Nem olvastam el a kommenteket, de egyet jegyezzünk már meg akár szeretjük/használjuk az apple termékeit, akár nem:

nem (csak) azt kell nézni, hogy hány mhz vagy mennyi ram, mert más az alapelv.. más a memóriakezelés, procihasználat, stb.. sokkal jobb az erőforrás kihasználása..

tökéletes példa, anno uolyan mhz-es és memóriás pc és mac mentett egy psd-t.. a mac 1 percig számolt, a pc 5ig..
süti beállítások módosítása